zaterdag 3 maart 2012

Jazztel internet promotie

Jazztel breedband internet
Ik kreeg onlangs terug telefoon met een aanbieding in verband met breedband internet van Jazztel. Momenteel heb ik ADSL 10Mb met telefoon inbegrepen voor 34,95 € per maand zonder BTW en dat is bij Yacom. Dat kost dan uiteindelijk alles in toch iets over de 40 euro en ik was dan toch eens nieuwsgierig om het aanbod van Jazztel te horen.

Aanbieding van ADSL + vaste telefoon van Jazztel 12MB
  • maximum download snelheid: 12MB
  • maximum upload snelheid: 1Mbps
  • normale prijs zonder promotie inclusief telefoonlijn: 42,90 € per maand
  • aanbieding tot juni 2013: 15,95 € per maand (ADSL)
  • gesprekkosten telefoon: 30 minuten gratis naar mobiele nummers vanaf de vaste telefoon en bellen naar vaste nummers is steeds kosteloos.
  • Wifi Router N met 4 poorten is inbegrepen
  • Geen verplichte minimum contractduur en bovendien betalen ze het geld terug indien je niet tevreden bent.
Jazztel laat het swingen
Ja, het is wel een goede aanbieding moet ik zeggen. Alles bij elkaar genomen kost het per jaar 354,85 € en nu betaalde ik 359,40 € bij Yacom voor 10MB.
Niet echt een gigantisch verschil en wat de snelheid van de verbinding betreft, tja, dat moet je afwachten. Het hangt bij ADSL redelijk af van omstandigheden die je niet in de hand hebt.
Een swingende aanbieding die me wel wat doet twijfelen om over te schakelen. Jazztel gaat dus direct de concurrentie aan met de "beste aanbieding van de markt" zoals ik al eerder schreef over de aanbieding Yacom. Ondertussen is er zoals te verwachten weer een andere aanbieding bij Yacom, maar eigenlijk is het verschil in kenmerken en prijs miniem. Doorgaans kan je de beste aanbiedingen meestal online vinden bij de operator zelf.

Conclusie
De niet verplichte minimum contractduur bij Jazztel (bij Yacom is dat 12 maand) is zeker en vast een heel sterk punt want als het niet goed is, of je bent niet tevreden kan je zonder kosten uitstappen.
De technische kenmerken zijn voor de prijs ook goed en de beoordeling in het algemeen van Jazztel door gebruikers is goed. Dat heb ik onder meer op een forum ivm ADSL en telefonie in het Spaans kunnen lezen.
Jazztel krijgt de beoordeling "Goed" met een waardering van 7,6/10 en het rendement, d.w.z. de effectieve snelheid is 61%. Yacom zit daar met 59 % en met 5,6/10 onder.

Sin compromiso de permanencia-zonder minimum contractduur
Mijn contract bij Yacom van 12 maand, waar ik aan vastzit, tenzij ik een "boete" betaal ten bedrage van de gekregen promoties, loopt tot augustus. Mmmmm, ik geloof dat ik in augustus toch nog eens ga zien bij Jazztel....want zij hebben "¡Sin compromiso de permanencia!" en dat vind ik toch wel belangrijk bij de keuze van een internet operator.

Opmerkingen en suggesties steeds welkom!
Groetjes
Guillermo